Hančina studánka

Hezké místo s možností odpočinku v zalesněném hřbetu mezi Blanskem a Lipůvkou

Zalesněný hřbet mezi Blanskem a Lipůvkou zvaný Hořický s nejvyšším vrcholem Jedle láká pěší výletníky k procházkám a cyklisty k vyjížďkám. Ve hřbetu je vlastníkem lesů z velké části město Brno, jehož podnik Lesy města Brna nechal upravit lesní silnice, instalovat odpočívková místa s lavičkami a přístřešky, byly upraveny některé studánky. K nim patří i Hančina studánka při lesní silnici nedaleko lesní boudy Nepustilka, při lesní silničce z Milonic do Hořic. U studánky láká k posezení lavička. Okolní lesy jsou oázou klidu. Kvalita vody ve studánce není kontrolována.

Umístění

538 m.n.m.

Přístup

Příjezd vlakem

Nejbližší železniční spojení: Blansko město, kde zastavují jen osobní vlaky nebo Blansko, kde zastavují i rychlíky.

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Do nejbližší vsi Hořice, která je administrativně součástí Blanska, jezdí některé spoje autobusu č. 152 na trase Blansko - Kuřim. Některé přitom jedou jen z Blanska, autobusového nádraží do Hořic, jiné jedou na celé trase Blansko - Kuřim závlekem přes Hořice a některé tento závlek vynechávají a zastavují jen v blízké Olešné.

Příjezd osobním autem, parkování

Nejbližší ves Hořice je zapovězena automobilům. V celé vsi je zákaz zastavení, za zástavbou směrem k lesu je zákaz vjezdu, takže všichni řidiči musí parkovat ve směru od Olešné před vsí na odstavném parkovišti. Pokud chcete dál pokračovat do lesa, musíte vsí projít nebo ji obejít po polní cestě.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

Autobus může zaparkovat na odstavném parkovišti u Hořic.

Přístup pěšky

Z Hořic vyjděte po červené značce směr Lipůvka, ale na křižovatce značek nazvané Nad Hořicemi přejděte na modrou. Po ní pokračujte asi 1 km na místo, kde vyjdete z lesní cesty na cestu šotolinovou a značka míří vpravo. Vy zabočte prudce vlevo a studánku u šotolinové cesty najdete. Celkem z odstavného parkoviště v Hořicích asi 2,5 km. Můžete také vyjít ze železniční zastávky Blansko město buď po modré na rozcestí Nad Hořicemi nebo po červené značce do Hořic západním směrem. Počítejte pak s 1,5 km navíc, a to do prudkého stoupání.

Příjezd na kole, parkování kol

Zalesněný hřbet mezi Svinošicemi, Lipůvkou, Blanskem a Černou Horou je ideálním pro cyklovýlety. Na lesních silnicích je někde položen asfalt, jinde jen šotolina a všude platí zákaz vjezdu aut. Občas narazíte na kryté odpočívadlo s lavičkami a stolem. Významným orientačním bodem je lesní bouda Nepustilka na cyklistické trase Petra Bezruče z Brna do Černé Hory. Pokud při cyklistickém výletě chcete vidět Hančinu studánku, jeďte od Nepustilky po lesní silnici asi 250 m na jihozápad.

Poznámky pro vozíčkáře

Vozíčkář s doprovodem nejdříve může jet z Hořic po červené značce do lesa, na rozcestí Nad Hořicemi přejede na modrou značku, na dalším rozcestí se dá vlevo a bude se držet trasy Petra Bezruče až k boudě Nepustilka. Pokud budete chtít vidět Hančinu studánku, jeďte od Nepustilky po lesní silnici asi 250 m na jihozápad. Doprovod se musí připravit na místy fyzicky náročnější trasu.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu