Studánka U Širokýho proudu

Zastavení v lesích mezi Senticemi a Veverskou Bítýškou

Asi 100 m od cesty mezi obcí Sentice a chatovou osadou "U Širokého proudu" najdete zajímavou studánku. Nachází se na začátku hlubokého údolí, které po několika stech metrech ústí zleva do Svratky. Na místo jsou příchozí upozorněni informační cedulí u hlavní přístupové cesty do osady.

Studánka zvaná U Širokýho proudu byla zrekonstruována r. 2010.

Umístění

283 m.n.m.

Přístup

Příjezd vlakem

Nejbližší železniční zastávka je na trati Brno - Havlíčkův Brod a jmenuje se Hradčany.

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Do nejbližší obce Sentice se dostanete autobusem č. 330. Jeho trasa začíná v Tišnově, jede přes Hradčany a Čebín a je v provozu jen v pracovní dny. Vystupte na zastávce Sentice, obecní úřad.

Do Sentic se dostanete taktéž linkou 153 na trase Ivančice - Rosice - Říčany - Veverská Bítýška - Tišnov, ale také jen v pracovní dny. Vystupte v zastávce Sentice.

Příjezd osobním autem, parkování

Autem jeďte na nejjižnější, tedy nejvýše položený konec Sentic, kde jsou plochy vhodné pro parkování.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

Autobus může zaparkovat dole v Senticích, ve výše položených částech obce by se neotočil.

Přístup pěšky

Z Hradčan, železniční zastávky: jděte po modré značce ve směru do Veverské Bítýšky. Západně od Sentic budete křižovat lesní cestu (místo má souřadnice 49°18'19.697"N, 16°25'52.899"E). Zde můžete jít vpravo k vyhlídce na Šárku nebo stále pokračovat přes kopec po modré. Pokud budete pokračovat po modré, jděte po ní až ke křižovatce s odpočívadlem a pak nepokračujte do Veverské Bítýšky, ale dolů po asfaltové cestě, která se brzy změní na cestu s nezpevněným povrchem, sestoupá do údolí a tady vás odbočka vpravo dovede ke studánce.

Z Veverské Bítýšky: jděte po modré značce ve směru do Hradčan. Ve stoupání narazíte na asfaltovou lesní silnici (souřadnice 49°18'0.363"N, 16°25'40.492"E) na křižovatce s odpočívadlem. Nejděte po značce vpravo, nýbrž vlevo a dál podle popisu cesty z Hradčan.

Ze Sentic: pokud přijedete autobusem, jděte vzhůru na nejjižnější okraj obce (zde je plocha, kterou popisujeme pro příjezd autem) a zde jděte lesní silnicí vzhůru. Po 800 m silnice odbočuje mírně vlevo, jděte stále po ní až na křižovatku s odpočívadlem. Odtud viz popis z Hradčan.

Příjezd na kole, parkování kol

Všechny cesty popisované pro pěší jsou sjízdné pro horská kola. Nejlepším příjezdem je ale asfaltová lesní silnice z horního konce Sentic. Ta se sice v horní polovině sjezdu od odpočívadla změní na nezpevněnou, ale je pro horská kola sjízdná až k označníku studánky (i pak dál k řece Svratce).

Poznámky pro vozíčkáře

Vozíčkář se ke studánce nedostane, ale doporučíme alespoň výlet z horního konce Sentic asi 2 km po lesní asfaltce k odpočívadlu. Doprovod je nutný zejména pro překonání úvodního stoupání u Sentic.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu