Babická vyhlídka

Zajímavý výhled do údolí Svitavy v členité krajině severně od Brna

Pokud chcete navštívit málo známé místo s hezkým výhledem, pak Babická vyhlídka je správným tipem. Na většině klasických map ji ale nenajdete.

Obec Babice nad Svitavou a stejnojmennou železniční zastávku spojuje lesní silnice. Většina turistů, pokud se tu vůbec objeví, chodí právě tudy. Mezi Babicemi a zastávkou je ale možno jít po lesní cestě a pěšinami poněkud severněji od silnice a přitom si na vyhlídku odskočit.

Z vyhlídky je dobře vidět údolí Svitavy, železniční zastávka Babice nad Svitavou a několik budov (penzion a také bývalá léčebna) kolem ní. Na severu horizont poněkud hyzdí paneláková zástavba v Adamově. Z výhledu by mohli být potěšeni železniční nadšenci, protože provoz na trati Brno - Česká Třebová lze odtud pozorovat v pohledu "šikmém leteckém" a přitom vlaky lze dobře rozeznat.

Na vyhlídce vystupuje na povrch skalní podloží brněnských vyvřelin.

Neočekávejte žádné pohodlí. Na vyhlídku se odspodu leze poněkud obtížně, odshora se špatně hledá přístup a na vyhlídce samotné můžete romanticky sedět jen na skále. Lavičky či altánek tu nejsou.

Umístění

325 m.n.m.

Přístup

Příjezd vlakem

Vystupte z vlaku v železniční zastávce Babice nad Svitavou na trati 260 Brno - Česká Třebová.

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Autobus číslo 210 jezdí na lince Bílovice nad Svitavou, železniční stanice - Babice nad Svitavou a navazuje na vlaky jezdící od Brna. V Babicích vystupte na místě, které se jmenuje Babice nad Svitavou, dolní zastávka.

Příjezd osobním autem, parkování

S osobním autem lze parkovat v Babicích na různých místech (moc prostoru tu ale není), pokud ale chcete přímo jet co nejblíže k vyhlídce, pak po vjezdu do obce od Kanic odbočte doleva do první místní ulice a jeďte po ní víceméně stejným směrem (tj. skoro přesně na západ) až k poslednímu domu, kde je malá točna pro auta a kde lze zaparkovat.

Osobní auto také můžete nechat u železniční zastávky Babice nad Svitavou na odstavné ploše naproti bývalé léčebně.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

Autobus může parkovat nejlépe u železniční zastávky Babice nad Svitavou na odstavné ploše naproti bývalé léčebně.

Přístup pěšky

Od autobusové zastávky Babice nad Svitavou, dolní zastávka se dejte první místní ulicí dolů a jděte po ní víceméně stejným směrem (tj. skoro přesně na západ) až k poslednímu domu, kde je malá točna pro auta (viz příjezd osobním autem). Pokračujte stále rovně do lesa pod vedením vysokého napětí. Asi po 280 metrech od okraje zástavby opusťte průsek s vysokým napětím a jděte cestou šikmo vlevo dál asi 200 m. Pak se dejte volně lesem šikmo vpravo až k hraně srázu a vyhlídku uvidíte.

Z vlakové zastávky Babice nad Svitavou začněte postup na nástupišti ve směru na Blansko. Na jeho konci, který je k Blansku nejblíže, odbočuje do Babic nad Svitavou lesní silnička. Tou nepůjdete. Přímo proti nástupišti šplhá do stráně stezka, po níž se dáte vzhůru asi 300 m, pak jděte volně lesem a držte se okraje srázu, který vás provází vlevo. K vyhlídce takto dojdete poměrně snadno.

Příjezd na kole, parkování kol

Pro kola je terén nevhodný. Kola nechte na blanenském nástupišti vlakové zastávky Babice nad Svitavou a pokračujte pěšky.

Poznámky pro vozíčkáře

Pro vozíčkáře je terén nevhodný.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu