Vodopád Kamenného potoka

Dvoumetrový stupeň na levostranném přítoku Doubravy u Chotěboře

Jeden z levostranných přítoků řeky Doubravy u Chotěboře se jmenuje Kamenný potok. Stejně jako všechna údolí ostatních přítoků, i zde se vodní tok musel vypořádat s prudkým spádem, neboť řeka Doubrava překonává okrajový zlom Železných hor a na krátkém úseku vstupuje do níže položené České tabule. Všechny přítoky mají prudký spád a pokud se jim postaví do cesty práh tvrdší horniny, překonávají jej vodním stupněm. Údolí Kamenného potoka má v místě malého vodopádu nad Doubravou malebný ráz.

Umístění

Nadmořská výška
484 m.n.m.
Základní číselné údaje
Vodní stupeň na Kamenném potoce měří na výšku asi 2 m.
Kategorie chráněného území
Chráněná krajinná oblast Železné hory

Přístup

Příjezd vlakem

Jeďte do žst Chotěboř nebo do žel. zast. Bílek, obojí na trati Havlíčkův Brod - Pardubice.

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Jeďte do Chotěboře nebo do Bílku. Na rozdíl od železnice je nabídka autobusových spojů o víkendu nižší, proto doporučujeme dopravu vlakem.

Příjezd osobním autem, parkování

V Bílku se nachází malé parkoviště u řeky Doubravy. Je obvyklé výchozí místo pro výlety do údolí.  Výlet také můžete začít u chaty Doubravka, kam lze přijet autem od Horního Sokolovce.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

V Bílku se nachází malé parkoviště u řeky Doubravy. Je obvyklé výchozí místo pro výlety do údolí. Vejde se sem i autobus.

Přístup pěšky

Celé údolí Doubravy lze projít po jeho ose po červené značce. K vodopádu na Kamenném potoce lze přijít po modré značce z Chotěboře nebo od Točitého víru.

Příjezd na kole, parkování kol

Údolí Kamenného potoka je s velkou opatrností ve směru dolů pro horské kola sjízdné. Ve směru nahoru se musí kolo vést.

Poznámky pro vozíčkáře

Údolí Kamenného potoka je pro vozíčkáře nedostupné.

Rady a tipy

Údolí Doubravy doporučujeme projít takto: Výchozí místo je parkoviště nebo železniční zastávka v Bílku. Pak jděte podél Doubravy dolů po červené značce pod Sokolohrady a ještě kousek dál na rozcestí nazvané Pod Čertovým stolkem. Odbočte vlevo vzhůru k Čertovu stolku. Pak jděte dál po modré a odbočte na zelenou značku a jděte na rozcestí Kamenný potok. Zde odbočte vpravo. Minete malý vodopád a přijdete opět do údolí Doubravy. Zde se dejte vpravo proti proudu. Půjdete okolo místa nazvaného Točitý vír. Pak pokračujte proti proudu, až opět dorazíte pod Sokolohrady. Na zříceninu vylezete po zelené značce. Po ní také dojdete zpět na železniční zastávku nebo na parkoviště v Bílku.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu