Ponte Sa Barva

Most a parkoviště, výchozí místo na dvě překrásné túry v horách Supramonte východní Sardinie

Ponte Sa Barva je nádherné místo na úpatí vápencových skal v pohoří Supramonte na východě Sardinie.

Protože turisté sem mohou z Dorgali dojet autem a další jízda je vzhledem k terénu a k ochraně přírody nemožná, vzniklo tu na vyvýšeném místě nad říčkou Flumineddo menší parkoviště a hospůdka.

Říčka s krásně zbarvenou zelenomodrou vodou během léta téměř vysychá. Vede přes ní most, podle kterého se lokalita jmenuje (Ponte = most).

Někteří turisté se od mostu vydávají doleva k rokli Gola Su Gorropu anebo doprava k archeologickému nalezišti Tiscali

Jediným rušivým momentem v údolí mezi velebnými horami je hluk dieselagregátu, který čerpá vodu do hospůdky (stav r. 2021).

Umístění

210 m.n.m.

Přístup

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Jeďte do Dorgali busem z měst Nuoro nebo Siniscola. Dál musíte pokračovat pěšky nebo taxíkem. Ale lepší je mít k dispozici vlastní nebo půjčené auto.

Příjezd osobním autem, parkování

Jeďte z Dorgali na jih po silnici SS 125 směr Tortoli. Křižovatku s odbočkou vlevo do tunelu projedete rovně a pokračujete ještě 1 km. Pak odbočte mírně vpravo dolů, kde následuje úzká silnice dlouhá 11 km s mnoha křižovatkami a serpentinami. Je dobré mít dobrou mapu nebo navigaci s cílovým bodem Ponte Sa Barva.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

Busem se na výše zmíněnou silnici nedostanete.

Přístup pěšky

Po příjezdové silnici z Dorgali můžete přijít i pěšky.

Příjezd na kole, parkování kol

Po příjezdové silnici z Dorgali můžete přijet i na kole. Pokud plánujete túru, pak doporučujeme kola nechat na parkovišti.

Poznámky pro vozíčkáře

Na parkoviště u Ponte Sa Barva můžete autem dojet, ale samotné parkoviště ani cesty z něj nejsou bezbariérové. Asfalt s příkrým sklonem je jen mezi parkovištěm a mostem.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu