Vyhlídka na hrad Veveří

Méně známý pohled na vyhledávaný památkový objekt

Hrad Veveří se nachází v hlubokých lesích u Brna, vypíná se nad soutokem Svratky a potoka Veverka a díky hlubokým, skalnatým údolím těchto dvou toků se na něj z několika míst otevírá zajímavý pohled. Turisté hrad obdivují např. z lodí plujících po Brněnské přehradě, častým cílem je Junácká louka, odkud jsou pohledy na Veveří také impozantní.

Potok Veverka si těsně před ústím do Svratky vyhloubil neobyčejně půvabné údolí, na jehož pravém břehu se tyčí skalní útvary. Z nich se naskýtá neobyčejně zajímavý pohled na hrad, turisté sem přitom takřka nechodí, i když je to sem z nejbližší značené stezky jen kousek.

Umístění

270 m.n.m.

Přístup

Příjezd vlakem

Nejbližší "rozumnou" železniční stanicí je Brno hlavní nádraží, odkud pokračujte do zastávky Přístaviště tramvají č. 1. Dál pokračujte autobusem č. 303.

Příjezd jinou hromadnou dopravou

Podél pravého břehu přehrady jezdí autobus č. 303 na trase Brno, Zoologická zahrada - Hrad Veveří - Veverská Bítýška. Vystupte na zastávce Brno, Obora.

Na přehradě Dopravní podnik města Brna provozuje lodní dopravu. Je dražší, pomalejší, ale atraktivnější než autobus. Přepravuje i jízdní kola. Vystupte na zastávce Hrad Veveří, přístaviště.

Příjezd osobním autem, parkování

Osobní auto zaparkujte pod hradem Veveří, kde je velké bezplatné parkoviště.

Příjezd zájezdového autobusu, parkování busu

Autobus může též parkovat pod hradem Veveří.

Přístup pěšky

Ze zastávky lodí Hrad Veveří, přístaviště: jděte po stezce podél silnice proti proudu potoka Veverka na parkoviště pod hrad Veveří. Zde prudce změňte směr a jděte po zelené značce nad potokem, tentokráte po proudu směr Obora. Jakmile dosáhnete vrcholu stoupání, odbočte ze zelené značky vlevo po lesní cestě. Místo s výhledem je asi 100 m od zelené značky. Celkem 1,7 km, z parkoviště jen 1 km.

Ze zastávky autobusu Brno, Obora: jděte po zelené značce směr hrad Veveří. Nejdříve jdete podél hlavní silnice, pak širokou lesní cestu, pak zabočte vpravo na užší lesní cestu. Nescházejte dolů po značce, ale odbočte z ní vpravo k vyhlídce. Celkem cca 750 m.

Příjezd na kole, parkování kol

Cesta popisovaná z Obory je sjízdná pro horská kola.

Poznámky pro vozíčkáře

Pro vozíčkáře není vyhlídka dostupná.

Přispěvatelé:

Jan Harmata
Vytvořeno:
Naposledy upraveno:
Datum poslední návštěvy redakce v terénu